Kaip nustatyti, kad suodžių filtras užsikimšęs ir reikia imtis veiksmų

suodžių filtras užsikimšo

Daugelis dyzelinių automobilių vairuotojų žino apie tokią detalę, kaip suodžių filtras. Ir visai ne paslaptis, kad jis genda gana dažnai, maždaug kas 70-90 tūkstančių kilometrų. Esant tokiai situacijai, automobilių savininkai kreipiasi į aptarnavimo centrus, siūlančius visą eilę paslaugų.

 

Grėsmingi simptomai

Paprastai apie suodžių filtro gedimą byloja tokie požymiai, kaip

padidėjęs kuro sunaudojimas;

aktyvi regeneracija, kurią rodo balti dūmai tuščiosios eigos metu;

variklio traukos ir galios sumažėjimas;

padidėjęs variklio alyvos lygis išlaikant jo normą;

pernelyg gausus dūmingumas;

šnypščiantis garsas veikiant varikliui;

atitinkamo indikatoriaus mirksėjimas prietaisų skydelyje;

variklio perėjimas į avarinį režimą, kai sukimosi greitis neviršija 3000 aps/min (nenaudojant turbokompresoriaus).

Aptikus vieną iš minėtų požymių, reikia kreiptis į aptarnavimo centrą ir užsisakyti diagnostiką. Jei priežastis yra suodžių filtro užsikimšimas, reikia jį pakeisti arba pašalinti. Ignoruodami požymius, bylojančius apie filtro gedimą, galite sugadinti turbokompresorių, brangiai kainuojantį vožtuvą arba net variklį.

Kada verta šalinti suodžių filtrą

Užėjus į specializuotą parduotuvę norint įsigyti šią detalę arba raktus automobiliams (NUORODA), galima lengvai įsitikinti, kad ji kainuoja gana brangiai. Aukštą kainą lemia tauriųjų metalų panaudojimas suodžių filtrų gamybos procese. Tokios brangios detalės keitimas negarantuoja, kad ji tarnaus ilgai. Dėl šios priežasties daugybė automobilių savininkų atsisako ją pirkti ir gedimo atveju dažniausiai pašalina.

Suodžių filtro pašalinimas gali tapti turbinos apkrovos padidėjimo ir gausybės juodų dūmų išmetimo priežastimi. Tačiau eksploatuoti automobilį vis dėlto įmanoma. Geriau tokios procedūros savarankiškai neatlikti ir kreiptis į profesionalus.